lördag 3 mars 2007

Filmer i mängder

Lämnade in tentan igår och firade det med att åka hem till Jessica och se på film och dricka lite cider. Först såg vi "You, Me and Dupree" som var lika värdelös som jag hade trott att den skulle vara. Sedan blev jag dock väldigt glatt förvånad när vi såg "Breakfast at Tiffany's" som var helt underbar (även om jag då inte gillar primadonnor som är ute efter pengar och lyx). Audrey Hepburn var så underbar, scharmig och vacker. Kvällen avslutades sedan med... hm, har redan hunnit glömma namnet men det var något med frost. Frostbiten kanske? Var åtminstone rejält världelös då den inte var det minsta skrämmande (skulle vara en svensk vampyrskräckis) och trots att den utspelade sig uppe i Norbotten pratade majoriteten av gymnasieungdomarna (som samtliga såg ut att var över 25 år)skånska!

Idag missade jag sedan tåget precis i lund så jag fick stanna där en timme. Sedan kom jag till stan och fastnade där flera timmar (jäkla mamma!) och när jag slutligen kom hem var det bara att gå på toa, byta tröja och sedan sätta sig på bussen på vägh till stan igen. Gick på bio med Fia och såg Blood Diamond. Har svårt att ge någon kommentar till den. Jag är glad att jag såg den, det var strålande skådespel och det var intressant att få reda på om kriget och diamantsmugglingen, men däremot kändes det lite som att filmen trots allt mellan raderna sa att vita är smartare än de svarta afrikanerna och dessutom lade den mestadels bara kritik på några enskilda individer utan att se djupare på problemen. (Detta trots en film på 143 min!)

Gick sedan till Harrys som är en gansk mysig pub och som nog faktiskt har blivit min nya favoritkrog i Krstd (HJÄLP! Jag börjar bli gammal med tanke på att genomsnittsåldern där var ca 35-40)

Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon är det ytterligare en fulltecknad dag då det bär av till Malmö och politiska möten. Hoppas verkligen att Björn har tackat ja till att sitta i distriktsstyrelsen för han skulle göra ett så mycket bättre jobb än mig där och dessutom är jag redan fullbokad som det är.

Inga kommentarer: