onsdag 7 mars 2007

Internat

Varit iväg på internat med kultur och fritidsnämnden under tisdagen och onsdagen. Vi skulle vara ute på bäckaskogsslott där jag fått ett dubbelrum helt för mig själv (precis som alla andra - LYX!). Under dagen var det lite olika informationspass innan vi avslutade kvällen med en trerätters middag. Jag kom lite för tidigt och började därför med att köpa en cider i baren och slå mig ner med två lite äldre kvinnor från vår nämnd som satt med rödvin. Innan jag hunnit dricka upp var det dags för maten och 3 stora glas vin! Vid bordet hamnade jag mellan kbfp(rasisterna) och Jossi som är chef för teatern. Mitt emot mig satt en gammal moderat som gjorde sitt bästa för att ignorera mig vilket man får förstå för jag är ju trots allt en ung kvinna så jag har inget värde i hans ögon...

Det var en gammal klasskamrat som serverade oss innan vi gick in i baren och drack kaffe. Jag kände att nu räckte det för mig med alkohol, men det höll tydligen inte de andra med om utan ganska snart gick både den ena och andra alkoholhaltiga drickan ner... Den älsta kvinnan i nämnden satt väldigt överförfriskad och pratade med en lika överförfriskad chef från kulturen. Mellan dem i soffan satt rasisten och såg väldigt bortkommen ut. Vi andra skrattade oss fördärvade åt denna väldigt komiska syn och de som hade kameror med sig tog foton.

Med all dricka i kroppen behövde toan uppsökas ganska ofta och ena gången stötte jag på en kille (Michael) som bodde på slottet med sina konsultkollegor från Gbg. Han berättade om en spökrunda innan vi skildes åt. När jag och MUF:aren Monique stod i baren och skulle köpa ny dricka dök dock Michael upp igen och snart var vi på efterfest hos honom och hans vänner. Blev lite galna lekar med whiskey och nån mintvodka innan vi begav oss ner till IVÖ-sjön där Monique och två killar badade och sedan gick vi alla in i bastun. (jag kom på efter ett tag att det var lite väl varmt med kläder på där inne... jag vet lite sentänkt men vi det här laget var jag förbi överförfriskad...)

Efter lite kul skojs kom jag i säng lite efter 3 och kl 7 slängde jag mig in i duschen och fick rusa ner till frukosten. Knackade på hos Monique på vägen för att se så att hon var vaken och när jag fick svar från henne gick jag (tyvärr svarade hon i sömnen så hon försov sig i en timme innan någon annan gick och bankade på hennes dörr).

Har varit allmänt död hela dagen idag (var inte ensam om det!) och ska försöka att komma i säng i tid idag då det är upp tidigt imorgon igen och åka till skolan. :(

2 kommentarer:

Jexxie sa...

varje gång vi har sovmorgon i skolan lyckas jag planera in ngt tidigare....*suck*

Shitpit sa...

jag kom på för en timme sen att vi hade lektion.. var helt övertygad om att jag hade sovmorgon. tji fick jag!