tisdag 20 mars 2007

CSN

Ringde till CSN idag och tydligen får man de lånade pengarna i en klumpsumma när man ber om dem så här sent in på terminen. Det innebar också att man kunde välja exakt hur mycket man vill låna upp till det maximala för 20 veckor. Jag som hade ansökt om 10 veckors heltidslån började därför räkna lite på dte och kom fram till att jag borde klara mig gott och väl på 7 veckors lån. 3 veckors skillnad kanske inte låter så mycket värt att ändra i sin ansökan för, men för mig känns det väldigt bra då det blir ett sätt att återgå till min princip om att jag inte vill ta heltidslån. Hon jag pratade med på csn sa dock att jag inte skulle hinna få pengarna till denna månadens utbetalning så vi får se när jag kan ta del av dem, men i värsta fall får jag låna av mina sparpengar tills jag får de riktiga lånepengarna och då överföra tillbaka exakt det jag har tagit.

Nu ska jag spela spindelharpan en omgång innan jag går och packar lite av mina flyttsaker. Ikväll ska ju sedan jag och föräldrarna åka och titta på rummet. Hoppas att jag inte blir besviken! (fast skulle jag bli det får man bara helt enkelt göra det bästa av situationen)

1 kommentar:

Jexxie sa...

Kommentarer om rummet tack!!! TAck för infon om CSN! Vad måste man ha till hands när man ringer dem och vilket nummer?