onsdag 14 mars 2007

Många bollar i luften

Jisses, min hjärna arbetar på för fullt och försöker få ihop hur jag ska hinna med allting om jag får det korridorrum jag nu har satt upp mig på. Insåg att det är otroligt mycket som skulle behöva köpas in, men får nog prioritera bort det mesta, exempelvis om jag köper en stol till databordet behöver jag väl inte ha något soffbord. Jag kan ju använda stolen till det! Eller blir det för spartanskt? Och lacka eller olja en byrå på egen hand kan väl inte vara så svårt? Åtminstone måste det väl vara värt att spara in 100 kr på? Taklampor ska vi inte ens tala om, stenålderns högsta mode får det bli för 39kr!

Ska köra och titta på korridorren imorgon. Tänkte göra den här rövaren för att kunna se om det är okej där innan det är försent att ångra sig och bli av med sin kötid. Jag börjar dock känna mig mer och mer positiv till att flytta till korridorr, som en kompis sa det "Du är ju en social person och vid svackorna är det bara att stänga in sig på rummet" (fritt citerat... *S*)

Ska köra till Lund imorgon. Var min deal med päronen för att jag måste skynda mig hem efter skolan och ta ut hunden. Måste dock släppa av mamma vid jobbet 7.15 på morgonen vilket kändes lite jobbigt tills jag blev uppmärksam på att det blir perfekt för att kunna se korridorren innan föreläsningen istället för efter när jag är stressad! Har dock suttit och skrivit ut tusen kartor då dem inte ville som jag ville, men utan dem skulle jag troligen köra runt i en cirkel i flera timmar. Lokalsinnet är ju inte riktigt vad det borde vara...

Nu ska jag ta och ordna någon bra musik att lyssna på under bilresans gång och sedan måste jag ta och lägga mig.

Tänk att om 2,5 veckor ska jag kanske flytta! Hoppas nu bara att den gamla datorn funkar, att det finns en fungerande skrivare till och att de där sladdarna som Jessiva talde om angående scart finns.

Kram & God Natt!

3 kommentarer:

Jexxie sa...

Vem är Jessiva? ;)

Shitpit sa...

Om du köper båda olja och lack så kommer det komma upp i ungefär samma pris, det kostar ca 40 kr burken. Tips för soffbord: LACK från ikea kostar bara 99 kr. Det duger bra om du inte vill ha ett jättebord! ;) synd att mina föräldrar slängde vårt soffbord, jag ville ha det men du eller jessica hade ju kunnat få låna det undertiden. det lär nog dröja ett tag tills jag får en lägenhet.. tur att jag har helenes!

Anna sa...

tips: AF bostäder har ett återbruksrum ute på vildanden som jag har nycklar till (ja, alla som bor där får det...) så är det inte panik kan man alltid kolla där. vi har hittat ett antal möbler där som var helt felfria.
å andra sidan är det kanske kul att möblera med egna grejer...
lycka till lisa!
:)