fredag 16 mars 2007

alltid redo

Efter att ha varit upp innan klockan hunnit bli sex på morgon, sedan åkt och tittat på min kanske kommande korridorr (som var smutsig men duglig - tror jag), varit på föreläsning i skolan, varit på eko och slutligen hämtat mamma från jobbet gick jag till sängs i 2,5 h innan det var tid att gå upp och sticka till jobbet och jobba hela natten. Nu är det morgonen efter, jag kom hem från jobbet för lite mer än 1h sedan, men kan inte förmå mig själv att gå och lägga mig trots att jag är mer död än levande. Sitter nämligen och väntar på besked om jag har fått rummet eller inte. Den infomation kan dock dröja så om jag inte har fåt något snart går och jag lägger mig. Är dock lite orolig för på sidan där man kan kolla sina bokningar står även en annan bokning med på en 4a som det står att jag ligger etta på i kön och som verkar stå före korridorrummet. Fattar ingenting då det var ganska längesedan jag ställde upp mig på en 4a nu och den här 4an var på vildanden och där har jag aldrig kommit etta i kön. Tänk om nåt har blitt fel nu så att jag blir erbjuden den istället för rummet? *ångest*

Sitter även och tittar lite på dvd kombinerat med VHS och hittade en som verkar jättebra för bara 1249 kr! Det enda problemet är att den inte är regionsfri vilket kan innebära en uteslutning av majoriteten av mina filmer. I vissa butiker hjälper dock personalen en med att gör de "icke-regionsfria" spelarna till att bli just regionsfria. Om inte så hittade jag en grej på internet som ska funka på just den här spelaren. Fast jag är rädd att det inte skulle funka och då sitter jag där jag sitter med min spelare som jag inte har några filmer till...

Lite om jobbet då, det var kul att jobba natt och som tur var var det en ganska lugn natt. Jag jobbade med en som kan vara lite "svår", men det gick ganska bra förutom att hon klagade på att jag drog upp persiennerna i ett rum när hon menade att vi inte hade tid till det (det tar 5 sek att dra upp dem och vi hade över en timme på oss!)

Det man hinner glömma när man inte har varit där på ett tag är hur mycket man tycker om alla pensionärerna som bor där. De är så fantastiska (även om vissa kan vara lite bångstyriga eller tunga) och det kommer bli svårt den dag jag ska lämna dem. På tal om lämna så gick jag in ett av de rum som en nyligen avliden pension hade bott i. Det var helt tumt där och kändes jätte sorgligt och konstigt.

Nä, nu måste jag sova och jag har fortfarande inte fått nån info från afb... Jag återkommer efter min skönhetssömn

Inga kommentarer: