lördag 10 mars 2007

Lägenhet & Melodifestival

Jessica har bestämt sig för lägenheten hon varit och tittat på så nu har jag gjort lite olika beräkningar och för att det ska bli så prisvärt som möjligt lutar det åt att jag får slå väck min önskan och princip om att inte ta ut hela studielånet. Med jobb och 75% studielån skulle jag kunna ha råd med ett korridoors rum, men det är så små och utan eget kök att jag är rädd att det mest skulle kännas som att jag bodde på ett vandrarhem istället för i mitt egna place. Därför blir det nog fullt lån, jobb och sedan en dyr 2a. Det hade kommit upp en på Vildanden (precis likadan som den jessica ska flytta in i) och länge var jag 1a i kön på den, men nu är det nån jäkel som ligger före mig. :(

Fast på sätt och vis kanske det är bäst att vänta med egen lägenhet i lund tills hösten då jag ändå kommer jobba i åhus under sommaren och då blir det så mkt jobbig pendling. Aja, om det kommer några bra lägenheter söker jag så får vi helt enkelt se när jag får någon.

Ikväll är det final i melodifestivalen och som den nörd jag är ska jag naturligtvis sitta bänkad vid tv:n och skriva ner mina betyg för varje låt. I förhand är det The Ark och Andreas som är mina favoriter men vi får se efter deras uppträdanden. Jag återkommer.

Inga kommentarer: