lördag 10 mars 2007

FEL LÅT VANN!

haha, bara skämtar! The Ark var så jäkla bäst i finalen! Ska erkänna att jag under veckan hade börjat pendla om inte Andreas var bättre, men sedan när jag väl såg alla låtarna live igen så var det ingen tvekan, The Ark regerar!

Förövrigt var det en mycket bra final där många av låtarna hade vuxit sedan jag hörde dem förra gången. Här under följer en liten resumé om hur jag tycker att det skulle ha gått.

1. The Ark - Står fast vid att låten inte är dne bästa de har gjort, men fan vilket ös på scen! Salo visar dessutom vilken fenomenal sångare han är som kan ta ut rejäla toner t.o.m. när han är mitt uppe i värsta träningspasset! Olas ögonsmink var dessutom något av det finaste jag någonsin sett.

2. Andreas Johnson - Enormt bra låt, karismatisk sångare men jag blir faktiskt lite besviken på honom live. Kanske jag hade för höga förväntningar. Fast att herr Johnson ändå var en av kvällens bästa var det ingen tvekan om. Viva!

3. Sarah Dawn Finer - Trodde väl aldrig att jag skulle sätta en ballad på 3e plats, men snacka om styrka i rösten! Dessutom är det här en av få sånger som känns enormt professionell.

4. Sebastian - Gillar den här tralliga brittiska sången, men det är något hos Sebastian som får mig att backa undan. Kan dock inte riktigt sätta fingret på vad.

5. Måns - Det här en av de sånger som verkligen har växt. På något vis kan man inte låta bli att gilla den och Måns har dessutom en stark och bra röst. Lite enformig och platt sång dock.

6. Marie Lindberg - Askungen är tillbaka och visst klarar den inte sig jättebra i det här superstarka startfältet, men det är fortfarande en väldigt vacker visa.

7. Tommy Nilsson - Ytterligare en sång som har växt. Gamle Nilsson har en fantastisk röst, men låten är lite gammeldags och trist. Förtjänade dock mer än 0 poäng!

8. Anna Book - Jag har väldigt svårt för den här gamla sortens schlager, men Anna är så charmig och slutet av sången lyfter lite.

9. Sonja - Minns inte sången just nu vilket kanske är en av förklaringarna till att jag tidigare i kväll gav den så lågt betyg. En ganska intetsägande sång som kanske hade gjort sig bättre på engelska. Återigen skulle jag dessutom velat se Sonja i en långklänning.

10. Sanna - Bromöllas stolthet... säger en hel del om Bromölla... Traditionell och kopia av Carola. Mamma påpekade att det åtminstone var bra att Sanna var påklädd vilket naturligtvis är ett plus men när kläderna ändå ser hemska ut och låten får en att grymta "been there, done that" kommer Sanna inte långt.

Inga kommentarer: