tisdag 27 mars 2007

Mjölbaggarna anfaller!

Föreläsning idag med skolans enda (och en av Sveriges få) professorer i filmvetenskap. Var kul då man hört så mycket om honom och vi har tidigare haft hans bror. Lektionen började dock inte så bra med rejält tekniskt strul där nästan alla andra filmlärare svärmade och gjorde sitt bästa för att hjälpa "guden" Erik. :)
Blev även extremt kul när brorsan Olle kom in då man så tydligt kunde se skillnaderna broderna sinsemellan. Olle är slackern med tjockt, yvigt och okontrollerat hår medan Erik hade noggrannt styken skjorta och kavaj och nästan flint. De talar dock lika och verkar ha lite samma humor.

På tåget hem var det ganska lite folk och jag somnade snabbt till. Vaknade upp när jag tyckte att konduktören sa att nästa anhalt var Höör och fick då panik då senast jag hört en station ropas upp var det Hässleholm som ligger efter Höör... Blev rädd att jag lyckats sova så länge att tåget hunnit vända och köra tillbaka mot Lund/Malmö! Men istället var det som jag hade hört fel och tåget stannade vid Vinslöv (som låter som mycket som Höör... *not*).

Det blev bussen sen till åhus och promenad hem från busshållplatsen. Var riktigt trevligt då solen sken och iPoden spelade go musik. Hemma kände jag av den nyvunna energin och började kolla i skafferiet efter mat som jag kunde sno med mig till min nya lya. Dock var det sån enorm oordning där så helt plötsligt var jag i fullt sjå med med att plocka ut allt, slänga alla gamla matvaror som gott ut i bäst före för några år sedan. Blev lite läskigt när jag hittade en mjölpåse från stenåldern som hade fullt med mjölbaggar utanpå (vägrade titta hur det såg ut i).

Efter rejäl skrubbning av skåpet såg det dock riktigt fint ut och jag har nu en hel pappkasse med mat som ska ta med mig till Lund.

2 kommentarer:

Jexxie sa...

så mjölbaggar är inte bara en myt

Shitpit sa...

kan inte förstå att du ska flytta till helgen! kul. :)