söndag 11 mars 2007

Otursdag

Idag har nog varit lite av en otursdag. Återigen fick jag inte sova ut då familjen väckte mig för att vi skulle leka svensson och ha gemensam frukost...
Sedan har dagen mest löpt i en lång tristess där jag inte riktigt orka göra någonting. Lyckades få mig själv att sätta på en film jag länge velat se, men bara för att mitt i filmen upptäcka att det var något fel på den så det var bara att surt stänga av. Gick då ut i köket där det osade som fan, visade sig att mamma glömt stekjärnet på plattan med fullspeed och nu var allt kolsvart och huset rökfylldes. Fick snabbt av järnet och upp med fönstren och ytterdörren medan brandlarmet började tjuta för fullt.

Maten blir misslyckad på alla möjliga vis och när jag ska stänga igen ett av fönstrena välter jag ner en blomkruka som tydligen var full med vatten svarta vatten/jordfläckar kommer på väggarna och massvis av jord på golvet. *suck*

För pappa har oturen idag sett ut som att han vore betjänten i Grevinnan och Betjänten (som sänds på nyårsafton). Inte så att han har druckit ur en vas som katten har kissat i utan att han hela tiden snubblar på Theias tuggben (som lite passande ligger på en tigerfilt).

Undra om jag ska sitta uppe och vänta till en minut över tolv för lägenheterna på afb trots att jag ska upp tidigt imorgon? Hade faktiskt tänkt vara riktigt duktig imorgon och sitta i skolan och plugga innan föreläsningen. Efter skolan ska jag sedan på en timmes spinning med pappsen.

Var inne på YouTube och fick upp ett gammalt avsnitt av Youg Americans. Minns hur mycket jag gillade den serien och hur besviken jag blev när det bara blev en säsong. Nu i efterhand inser jag att den kanske inte var så jättebra, men det är ändå lite nostalgi över det hela.

1 kommentar:

Jexxie sa...

Hoppas hoppas att du får en lägenhet snart...hade varit såååå roligt! Jag menar inte att det är en billig affär men om man jämför med om man hade handlat det i affären ute så är det okej priser!!