söndag 4 mars 2007

några upptagna dagar

Sitter med en gnagande huvudvärk, men är åtminstone glad att jag är hemma igen. Sen tentan blev inlämnad har det varit fullt upp med filmkväll, utekväll och politikhelg. Åkte till Malmö och Sofielundsskolan igår (hade fått permiss en dag) där förhandlingarna var i full gång. Kanske var det för att jag själv mest var där för att rösta (jag hade redan från början förvarnat om att jag inte skulle ha tid att läsa igenom texterna eller förbereda några stridstal) eller så är detta ett resultat av det "nya" SSU, dvs ett "enat" SSU där inga diskussioner får hållas om det finns någon som inte håller med för det kan ju riva upp den gamla splittringen igen... Okej, jag håller med om att vi borde försöka minska den hatiska stämning som har varit tidigare, men man behöver inte gå till överdrift där alla älskar alla och ingen har någon avvikande åsikt.

När så de kompromissfulla förhandlingarna var över vid halvtolv (enormt tidigt för att vara dåk!) gick vi till gympasalen där vi skulle sova. Någon värme var det dock inte på tal om och man hade lika gärna kunnat sova utomhus så jäkla kallt som det var där! Insåg ganska snart att jag inte skulle överleva natten med bara sovsäck så fick ta stora vinterjackan som extratäcke. Det visade sig även att mitt lyxiga automatiskt-upplåsbara underlag var i sönder så det var stenhårt att ligga.

Söndagen gick också ganska snabbt och halv fyra bar det iväg med tåget på väg hem igen. Trots de lite trista förhandlingarna (var i och för sig skönt att slippa allt upprepande gaggandes som brukar äga rum) var det trevligt att träffa alla goa kamrater igen och ellinor från söderhamn också var där. Fick bland annat se hennes två piercingar som måste gjort så innihelvetes ont att göra med tanke på var dem satt...

Träffade även på emil som jag nog inte har sett på två år. Känns lite lustigt då han frambringade lite gamla minnen från när jag var ny i ssu och vilka vi var då som var aktiva och allt kul vi hittade på. På tåget hem förde även Johanna upp Filip på tal, men det är en gammal ssu:are som jag helst vill slippa att träffa någonsin eftert. den där efterfesten och leken som balladeur...

Verkar som att det blir roskilde för min del i år trots allt. Magda håller ju på att spara ihop, men även om hon inte skulle lyckas med att få ihop tillräkligt med pengar så fick jag reda på att johanna, kristoffer och kristin ska åka så då kan jag åka med dem!

Imorgon börjar ny kurs med ny lärare, spännande men samtidigt är jag helt slut körd och skulle behövt en dag då jag faktiskt var helt ledig. Även om det har varit roliga saker jag har gjort nu de senaste dagarna så tar det på krafterna. När Johanna frågade mig om jag skulle komma på mötet imorgon kväll tvekade jag där varav hon sa lite anklagande ord om jag att jag nästan aldrig kommer. Jag höll på att sura till mig riktigt ordentligt då. Kampen för ett rättvist och jämlikt samhälle är jätteviktigt för mig, men när jag redan är så uppbokad som jag är och när vi de senaste gångerna inte har gjort något vettigt på mötena så kan jag inte hjälpa att jag ibland faktiskt hellre vill hem och bara andas. Jag behöver andas då och då så kom inte och kräv för mycket av mig, jag är trots allt bara en människa som redan har allt för mycket som tynger ner mig

2 kommentarer:

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

lisa, bara så att du vet... troligtvis kan F bo kvar på delphi i lund, undvik således delphi. åtskilliga gånger har jag sett honom...

har många fina minnen från gymnasietiden när vi satt ute på fackens hus...ibland blir man sentimental och saknar det.