tisdag 27 februari 2007

Völva (låter inte det lite snuskigt?)

Tentaskrivandet är i full gång och tur är väl det med tanke på att den ska vara inlämnad i övermorgon! Är färdig med första frågan som dock behöver förkortas trots att jag hellre skulle vilja göra massa tillägg. Är så svårt när jag inte har utrymme till att göra en djupare analys när uppgiften just är att man ska göra det. Istället blir allt så ytligt då jag försöker få med så mycket som möjligt och som vanligt blir det bara pannkaka av del hela.

Nästa fråga kräver ett dialogsvar som påminner lite om de arbeten jag gjorde på gymnasiet med fakta om något historiskt som jag förde fram via en berättelse. Tror dock inte att jag får gå riktigt så långt här med byte av miljöer och intrig utan hålla mig till en trist och platt dialog mellan två-tre personer.

Längtar tills mina böcker som jag beställt kommer, men samtidigt är det nog bra att de inte har kommit än för jag har ingen tid att läsa dem. Mamma fick dock hem en bok idag som jag måste lägga vantarna på. Är en berättelse som delvis tar plats bland völvor och asagudar, dvs svensk fantasy. Har inte läst något sånt innan (utöver sagan om ringen) men den verkar riktigt bra!

Måste se till att komma igång med fråga 2 nu så att jag inte behöver ta hela morgondagen åt att stressa ihop ett svar, men samtidigt känns det som att jag har kortslutningen i hjärnan och vill mycket hellre göra tusen andra saker...

Inga kommentarer: