söndag 18 februari 2007

Det brinner!

Ojdå, nu händer det lite spänning i skånska förorten. Det knackade frenetiskt på våran dörr och det visade sig då vara vår granne Tottsi som skärrat frågade om vi hade en brandsläkare då det brann hos vår andra granne Tysken (som bor mellan Tottsi och oss och som inte är tysk utan bara har jobbat där). Vi har ingen brandsläkare utan pappa sprang ut och gjorde Tottsi sällskap i ojandet runt den brinnande soptunnan som stod farligt nära trähuset. De kom på att det kunde vara en bra idé att ringa på hos Tysken och sedan att man kanske kunde prova släcka branden med vatten (de är ju trots allt män så ni kan inte klaga på att det dröjde ett bra tag innan de kom på den idéen). Tysken kom sedan ut och ojade sig lite han med medan han berättade att han hade tömt askan från öppnaspisen i soptunnan.

Innan all den här spänningen hände var dagens inte vidare händelserik. Åkte över till denise och lät Theia (min 9åriga vovvse) få träffa på Denises systers valp som Theia fick fostra lite när lekandet blev för vilt och ihärdigt. Det är synd att jag och denise inte träffas så mkt längre, men tror att det har mkt att göra med att hon inte gillar min politiska sida och jag har svårt för hennes Jehovas-religösa. Fast vi har gått igenom så mkt tillsammans och klarar ganska bra av att inte bli allt för påtagliga i våra religiösa och politiska åsikter.

Känner panik över tentan som jag knappt läst ngt till. Jag måste verkligen skärpa mig och börja läsa litteraturen mera!

Vet att det är en viss person som väntar på att det här inlägget ska bli offentligt så får väl ta och sluta skriva och istället återgå till Spindelharpan.

Kram & Sov Gott Jessica!

1 kommentar:

Jexxie sa...

Thank u for my evening entertainment!!! Godnatt