lördag 17 februari 2007

Melodifestivalen del 3

Oj, här var inget riktigt som jag trott. Det var bättre förra veckan och jag önskar att jag inte fortfarandes hade dragits med mitt illamående som jag fick under min tripp i Halmstad så att jag istället hade varit och festat med K, J och M. Nu blev det då istället att sitta trött och illamående och höra på i och för sig inte en enda kalkon men inte heller någon superbra sång. Sammanfattningen av den här deltävlingen kan egentligen bäst beskrivas som en jämn medelmåtta. Det är inte lätt att göra någon topplista då jag den här gången bara har hört låtarna på tv:n och får gå helt på första intrycket.

1. Sebastian - Jag hade förväntat mig bättre, men det var ändå deltävlingens klart bästa av charmiga Sebastian som skapade kvällens enda diskussioner om hans kroppspråk och läggning (min mamma är inte alls en inskränkt grottmänniska...)

2. Magnus Carlsson - Sång och låtmässigt hörde han hemma i finalen, men jag kan inte låta bli att dra på munnen när han inte ens gick till 2a chansen då jag vet hur bitter han nu troligen blev och säg vad man vill, men Carlsson är inte precis min favorit person.

3. Missmatch - Här kanske jag är helt ute och springer (åtminstone enligt kritikerna och duons resultat i tävlingen), men jag tyckte det var en schysst sång där det enda minuset egentligen var att tjejernas sångröster kunde varit starkare och mer orginella.

4. Nanne - Var tyvärr ingen vidare låt, men Nanne är alltid Nanne och är det något hon kan så är det sjunga hatten av oss alla samtidigt som hennes utstrålning skiner upp hela landet. För mig är Avundsjuk en av de bästa sånger någonsin som gjorts på svenska och Håll om mig bär med sig starka minnen från min tid på Irland, men Jag måste kyssa dig har redan lämnat mitt minne blankt.

5. Måns - Efter att ha hört Cara mia första gången kan jag avslöja att mitt betyg var sämre än nu. Refrängen är helt okej, men verserna desto mer trista. Måns är en okej sångare, men inte mycket mer så min röst kan ha tyvärr glömma i den stora finalen. (Jag vet att du lite halvt känner honom, Jessica, men det gör honom faktiskt inte till en bättre artist) :)

6. Sonja - Också väldigt osäker placering. När jag hörde den placerades den ovanför Måns, men efteråt minns jag bara den som en trist sång sjungen av en tjej som råkade ta nattlinne på sig istället för en vacker långklänning (ibland kan t.o.m jag vara traditionell av mig)

7. Sheida - Det här var en mysig och fin sång som jag är glad fanns med i deltävlingen då det gav en större bredd, men lite seg var den allt.

8. The Attic feat Therese - Aqua-Lene gör comeback, oj det var visst Drömhus-Therese... Vid vissa tillfällen både lät och såg Therese ut som barnsliga och våpiga Lene och låten var inte heller vidare kul. Det var ingen kalkon, då den helt enkelt var för intetsägande för att ens kunna bli det. Therese borde kanske återgå till att vika ut sig i herrtidningar eller satsa på att skaffa utstrålning och en positiv personlighet. Plus ska emellertid The Attic ha som hade de ballaste hattarna under kvällen.


Jag är trött, sjuk och bitter så nu blir det till att hoppa i sängen och hålla tummarna för att imorgon faktiskt är en annan dag med nya krafter (som måste användas till den jävla tentan!)

2 kommentarer:

Jexxie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jexxie sa...

Jag ska ta tag i tentan på måndag....*suck*

Jo jag vet det om The Attic...men de var ju knappt med...varför kom inte MAGNUS vidare.....