tisdag 27 februari 2007

Bokrea

Så har man då kommit igång med tentan. Har inte kommit så långt som jag hade önskat, men längre än jag vågat hoppats på så jag är nöjd trots allt. Hade kunnat komma lite längre om jag inte hade åkt iväg till bokrean kl 00.01 i natt, men det är något speciellt med att stå där när dem öppnar. Blev inte att jag köpte så mycket utan snarare blev det bara en bok med några år på nacken, men som jag länge velat ha och som nu bara kostade 59 (eller var det 69) kr trots sitt enorma sidantal. Boken jag talar om är Blonde om Marilyn Monroe från barndomen till hennes död. Har tidigare sett miniserien baserad på boken och min engelska/svenskalärare i gymnasiet rekommenderade den starkt så nu är jag äntligen stolt ägare till den!

När jag sedan kom hem gick upp på internet och beställde 8 böcker till. Några filmböcker, några skönlitterära och några övriga fakta- och diskuterandeböcker.

Hade tänkt att jag skulle återgå till tentan nu, men klockan är trots allt över halv tre på natten så kanske är det bättre att gå och lägga sig...

Inga kommentarer: