lördag 9 januari 2010

nattflum

I min tenta, som aldrig blir klar, ska jag skriva om det som ofta kallas för det andra könet, men något som allt för sällan talas om är att det även finns "den eller det andre/a" inom många andra olika områden. Det borde påtalas.


Efter en kväll med hög musik och dans tog jag och Susanna bussen mot Lund. Medan jag satt där lite smått illamående pratade vi med en väldigt trevlig kille som visade att det finns undantag från regeln ang nattbussar. Väl i Lund hade vi naturligtvis missat sista nattbussen så det blev taxi. fick åka med en jättetrevlig Iransk chaufför som var ärligheten själv. Så skönt att träffa på en ärlig taxiförare.


Sitter nu i min stökiga lgh och vet att morgondagen blir inte nådig. av många anledningar. Om jag låter bli att lägga mig så blir det aldrig en dag imorgon och då kommer jag kanske undan?


Jag såg, jag andades och sedan tog det stopp. Bara att inse det jag redan visste.

Inga kommentarer: