onsdag 20 januari 2010

Jag vill vara en fisk som skriker

Efter några jobbiga dagar med magkatarr (eller är det magsår?) har det nu börjat lugna sig. Har fortfarande problem, men oftast är det inte så att jag håller på att dö av smärta. I måndags skulle jag ha spelat innebandy för första gången sedan gymnasiet, men pga mina problem fick jag istället springa till apoteket för att hämta ut stark medicin och sedan sitta i plågor. Idag begav jag mig dock till bandyn och det var jäkligt kul. Kondition och bollsinne är inte mina starka sidor, men lyckades ändå hänga med i spelet ganska bra och det var en skön stämningen bland oss tjejer som spelade.

I skolan är det fortsatt intensiva dagar. Idag färdigställde vi vår intervju med still- och miljöbilder samt en påa och speakers. Min grupp gjorde en ganska kort intervju, men tycker att resultatet ändå blev helt okej. Imorgon börjar allvaret. Då ska vi ägna hela dagen åt att göra research om en nyhet, ordna intervjuer, skriva speakers och sedan spela in allt. Slutligen ska vi även naturligtvis redigera och klippa ihop allt...

Inga kommentarer: