torsdag 7 januari 2010

Flygande kilon

Idag är en stor dag. Idag är dagen då vågen visar på minus 30kg från när jag var på min topp. Om man bortser från tre operationen och att tömma lungorna på vätska två gånger så känns det inte som att det har varit särskilt jobbigt att gå ner dessa kilon. Om det fortsätter i den här takten kan det kanske till och med bli bikini i sommar. Fast vid närmare eftertanke så blir det nog inte så med tanke på alla ärr jag numera har på min mage. Inte sexigt!

Längtar tills jag når mitt nästa delmål som är om 7kg. Undrar dessutom hur det ska gå i Dublin med shoppandet av kläder. Hoppas att jag äntligen ska kunna få på mig Pennys billiga kläder, men jag tror inte att jag är smalare nu än när jag bodde i Dublin och då fick jag väldigt sällan på mig deras kläder. Då blir det nog desto lättare att hitta kläder om New York eller Los Angeles blir av. Då kommer jag dessutom förhoppningsvis ha gått ner ännu mer.

Det som är lite jobbigt är att trots att 30 kilo minus är jättebra så känner jag mig fortfarande allt för stor. Men samtidigt är jag så otroligt tacksam då jag jämför med hemska foton från när jag var på min topp. Kan inte fatta att jag lät det gå så långt, men samtidigt var jag inne i ett (mat)missbruk som pågått sedan jag bara var ett par år gammal.



Jag när jag bodde i Dublin 2005