lördag 23 januari 2010

Längst in i garderoben

Magen tog som tur var en paus idag så att jag kunde åka på Magdas fest. Avstod dock från alkoholen så att jag inte skulle trigga igång något. Var trevligt att träffa lite nya människor i väldigt blandade åldrar, men när klockan började närma sig midnatt kom tröttheten som ett brev på posten. Blev till att köra hem (fördelen med att vara nykter på en fest är att man så lyxigt kan köra bil istället för att sitta på en trång och seg buss).

Imorgon ska jag försöka ha en lugn dag i Åhus för på söndag måste jag åter upp i rimlig tid för att först åka till Lund och sen till Malmö. Ska bli stor träff med viktopererade i Skåne. Tror vi skulle bli över 30 stycken. På måndag börjar sedan återigen en intensiv vecka där vi ska spela in både en kort nyhet och ett längre reportage. Kul, men jobbigt.

Imorgon ska jag även passa på att rota igenom min gamla garderob på jakt efter lite nya kläder att använda. Tidigare ikväll hittade jag bl.a. ett par byxor jag köpte i Dublin när jag bodde där. Finns även en del roliga byxor. Bl.a. ett par som påminner om en turkisk matta i mönstret och ett par orange-randiga flumbyxor som jag köpte på Roskilde när alla kläder var dyngsura.

Inga kommentarer: