lördag 23 januari 2010

Jag är så bra på mode

Idag var dagen då jag skulle gå igenom min garderob i föräldrahemmet. Blev en lång och lustig modeshow inför mamma och syster. Måste medge att byxorna som jag tidigare nämnt, roskilde-flum och turkisk matta, kändes jäkligt bra på. Fick dock erkänna att jag nog inte längre är riktigt lika anarkistisk i min klädstil som jag var när jag inköpte dessa plagg. Den turkiska mattan får därför ligga kvar i garderoben medan roskilde får följa med som mysbyxor. Hittade även en långärmad tröja med fransar i nederkanten och i ärmarna samt en jeanskorsett som skulle passa på en bonnatös från tidigt 1900-tal.

Jag hittade dock även många bra kläder som nu följer med mig till Lund. Mycket bra då jag speciellt började få ont om byxor och nu plötsligt har fem nya par att använda. Två av dessa är dock s.k. finbyxor som jag bara anv i nödfall då det inte riktigt är min stil.

Min syster har förresten legat inlagd på sjukhus. De är inte säkra på vad som är felet men kan ha varit blindtarmen, gallsten och eller någon slags inflammation. Vi hämtade dock hem henne från sjukan idag utan att hon egentligen fått någon hjälp. Hon skulle emellertid få en tid till ultraljud där de förhoppningsvis kan se vad som felar.

Inga kommentarer: