måndag 18 januari 2010

Frätande

Efter min GBP-op fick jag äta läkemedlet omeprazol i förebyggande syfte emot frätande magsyra och magsår. När efter lite mer än en månad slutade ta dem fick jag inga problem och jag trodde att jag kunde andas ut. Men så nu när jag var i Dublin fick jag naturligtvis problem. Det är en känsla som är väldigt svår att beskriva. Den börjar mest som något gnagande och obehagligt och växer sedan till kännas frätande. Som tur var hade Karin Omeprazol med sig som jag kunde ta, men det hjälpte inte något vidare. Fick därför gå till ett irländskt apotek (som är en parfymeria)och köpa tabletter mot halsbränna (de är också syrahämmande).

Första gången jag tog en av de tabletterna så hjälpte det jättebra, men igår fick jag åter problem och då ville de ej hjälpa. Ett tag var det så hemskt att jag fick sitta med en spypåse då det kändes som att jag skulle kasta upp när som. Stora delar av natten fick tillbringas sittandes i sängen (det blir värre av att ligga), men jag lyckades sova lite. Vid 6 i morse vaknade jag dock av att det åter började kännas. Började åter knapra tabletterna mot halsbränna, men utan någon ordentligt hjälp. I skolan kunde jag åter få av karins omeprazol och de hjälpte ett kort tag, men under eftermiddagen började frätandet åter växa till sig.

Fick ringa till de på Aleris och som tur var fick jag utan några problem ett recept utskrivet för den starkaste sortens Omeprazol. Var lite orolig att de inte skulle hjälpa i och med att Karins inte funkade så bra, men jag tror att jag åtminstone just nu känner mig lite bättre. Hoppas att det håller i sig för i natt vill jag kunna sova liggandes.

1 kommentar:

Jexxie sa...

hoppas att de hjälper!! kram