måndag 4 januari 2010

En skådespelare att hålla ögonen på

När jag vill hitta nya filmer att se kollar jag ofta på vad olika av mina favoritskådespelare har gjort för något nytt sedan senast. En som jag nästan aldrig blir besviken på av dessa är Joseph Gordon-Levitt. För de flesta är han känd som den lilla pojken Tommy i 3rd rock from the sun, men det kanske en hel del har missat är att han numera är en av de mest aktiva independentskådespelarna. Han har medverkat i fantastiska filmer som Sweet Jane (1998), 10 orsaker att hata dig (1999), Latterdays (2003), Mysterious Skin (2004), Brick (2005) och nu senast såg jag hon om i (500) days of Summer (2009).

Med spänning väntar jag nu på hans nästa film Hesher där han spelar mot Natalie Portman.

3 kommentarer:

Jexxie sa...

inte i svenska idol, men tydligen i amerikanska

Jexxie sa...

ja det låter bekant. ska kolla. vill se det igen. konstigt hur en låt bara dyker upp överallt när man väl har en titel på den...

Jexxie sa...

hittade det direkt på play. känner absolut igen det haha