lördag 1 december 2007

mycket på en och samma gång

Har varit en otroligt lång dag idag. Sov i Åhus och vaknade halv sju på morgonen av en känsla av att jag skulle göra något. Efter några sekunders konfundering kom jag på att det var väckarklockan som jag skulle stänga av. Fick sedan tvinag mig upp och äta frukost med mamma som morgonpigg pladdrade på, trots att jag gillar tysta frukostar. Åkte med mamma till tåget mot Lund och försökte göra inbrott på stadsbiblioteket vid 9-tiden. När jag insåg att de inte skulle släppa in mig förrens en timme senare så gick jag till skolan och fick bevittna när alla lyckliga själar lämnade in sina tentor som jag inte var klar med än. Jessica och Torsten dök upp och vi snackade lite innan jag och J begav oss till stadsbiblioteket. Där blev det lite fika och plugg tills Karin kom och plugget blev ännu svårare. Stack därifrån vid 15-tiden och gick då runt på stan innan vi tog bussen till vildandens fantastiska pizzeria. Mätt och glad slängde jag ut karin från mitt rum för att kunna plugga, men tröttheten fångade mig och jag vilade istället i två timmar tills det var tid att sticka till förfest hos Lasse. Var första gången (vad jag kan minnas) som jag varit nykter på en fest, men hade kul ändå (speciellt att beskåda Lasses och pontus vilda dans samt att agera peeping tom med kikare mot folks fönster). Dessutom kändes det bra när jag kom tillbax till korridorrummet och var redo att sätta mig ner med tentan igen. Blev dock lite krubb först och ett serieavsnitt. Nu har jag börjat skriva på tentan, men det går lite trögt... Ska dock försöka skriva färdigt sammanfattningen om första boken och sen gå upp i rimlig tid imorgon för att försöka skriva så mycket som möjligt. Är dock fortfarande högst osäker på hur jag ska hinna klart tills på måndag. Är i och för sig inget tvång, men jag måste ju ha tid till att skriva på uppsatsmanuset också. Allt är så stressigt!

Inga kommentarer: