söndag 2 december 2007

en fest av förklaringar

idag var dagen då jag skulle skriva rejält på min tenta och sedan festa natten lång. Istället kom jag ingen stanns med tentan och festen bestod mest av att jag fick trösta folk och förklara att det finns förklaringar till allt. Hur kul är det att festa när man först får trösta sin syster som har bråkat med sin pojkvän, sedan sin kompis som tror att hennes pojkvän inte bryr sig om henne och slutligen trösta värdinnan som är ledsen över att en nära vän inte sagt adjö innan hon gick.

fast festen var faktiskt kanske trevlig ändå. träffade en del jag inte träffat på år idag och det kändes nästan som gamla tider!

när jag skulle åka hem ville inte mitt kort fungera när jag bad om att få betala för en barnbiljett. Busscahuffören bad mig då fylla i ett kvitto, och för att jag inte ville hamna i några problem för att jag åkte på barn skrev jag en felaktig adress. när jag lämnade in det san chauffören dock att kvittot var för att han skulle ta mitt kort och ajg istället skulle få ett gratis 30-dagars kort! Bad då om att få kontrollera de uppgift jag fyllt i och fick i panik strycka över allt och kladdigt skriva dit min riktiga adressl. Vet inte om de kommer kunna läsa vad jag skrivit som antagligen komma jag att förlora de över 100 kronerna som jag hade på kortet...

Nu ser jag på bones innan jag ska sova av mig ruset

Inga kommentarer: