lördag 22 december 2007

Imorrn når jag himmelriket

Någon mer än mig som gillar att läsa vad för konstiga bivärkningar mediciner kan ge? Kommit på att väldigt många mediciner av någon anledning kan göra en förstoppad samtidigt som de kan ge en diarré... är det bara jag som inte tycker att det låter logiskt? Låter mer som att de bara försöker nämna allt möjligt för skydda sig mot eventuella stämningar: "Oj, fick du öroninflammation av din magmedicin? Skyll inte på oss, vi skrev att det kunde ske bland bivärkningarna!" Ingen bryr sig särskilt mycket om att en medicin kan ge de mest konstigaste bivärkningarna för vi är så vana att läsa att man kan få allt möjligt av dem. Är det förresten inte meningen att medicin ska göra en frisk? "Vi hjälpte dig med det halsonda, sedan att en biverkning var hjärnhinneinflammation är smällar man får ta".

Vart jag vill komma med det här? Behöver jag ha någon bättre anledning än att slippa skriva på uppsatsen? Okej då, jag erkänner. Anledning till min utläggning är att jag pga rejäl snuva började använda nässpray (av känt märke) för några dagar sedan. Plötsligt började jag få näsblod (brukar aldrig få det) och varje gång jag snöt mig fick jag vara beredd på blodbad. Jag slutade använda nässprayet och det gick över. Nu får alltså välja mellan att kvävas långsamt (alt andas tungt med munnen och låta som en galen mörderska) eller ha blodbad var gång jag snyter mig (dvs var 5e minut).

Imorgon åker jag och päronen till tyskland för att fira jul. Minns inte riktigt vad som lockade oss dit, var det för att det är ett så exotiskt land eller för att det ska bli så kul att fira jul med en bunke pensionärer? Upptäckte åtminstone ikväll att vad som troligtvis är mitt undermedvetna tydligen hade glömt mitt pass kvar i lund så det blev lite kris innan vi kom på att lund faktiskt ligger på vägen till malmö (där vi ska hoppa på bussen).

Undrar nu hur det går med uppsatsen? Tja, tror att det här inlägget är längre än det jag skrivit de senaste dagarna...

2 kommentarer:

Larry Lindbaum sa...

Jag kan inte heller använda nässpray av nezerilsorten. Jag använder istället... saltlösning! Kvällens tips. ;)

Jexxie sa...

roligt skrivet det om nässprayen även om situationen i sig inte är rolig