måndag 3 december 2007

Kämpar på

sitter med tentan och kämpar. har skrivit 5 sidor med sammanfattningar av varje bok plus att jag bara precis har påbörjat slutdiskussionen (som ska vara mellan 4-6 sidor!). Skulle egentligen ha lämnat in idag, men det är en omöjlighet. problemet är dessutom att jag ska hjälpa karin flytta idag så jag har bara två timmar på mig nu och sen vette katten när jag kommer ha möjlighet att skriva nästa gång. imorgon hade jag ju dessutom planerat att åka till krstd och hälsa på min pappa på sjukhuset. pratade lite med honom igår per telefon och det lät inte precis som att han hade jättekul.

borde återgå till tentan nu så att jag åtminstone har skrivit två sidor tills flytten ska påbörjas. det som gör mig så orkeslös är att jag vet att så fort jag kämpat klart med den här tentan så måste jag genast börja kämpa med uppsatsen. kan inte fatta att det bara är en vecka till manusinlämning och jag har inte börjat skriva! Kan i och för sig ta lite från tentan till uppsatsen, men än återstår jättemycket arbete. usch, blir helt stressad och nere när jag tänker på det...

Inga kommentarer: