tisdag 27 november 2007

ett omöjligt pussel

Är så trött. Känns som att jag får ta allt ansvar för mammas 50 års-present , en bussresa som jag, min syster, pappa och kanske bror ska dela på. Känns som att alla har så konstiga uppfattningar om allt eller är det kanske jag som är helt fel ute? Min syster verkar mest vara ute efter en resa som passar henne bäst, inte vår mamma som det enligt mig borde kretsa runt. Å andra sidan så lägger sig mamma i (trots att det hela egentligen skulle vara en överraskning) och ställer sina typiska överlyxkrav som gör att resan blir dyrare än vad den kunnat bli. Pappa verkar mest vara mammas buktalardocka och Håkan (min bror) pratar om formella bjudningar och att mamma borde själv betala för resan om hon ska åka bort under sin 50 årsdag (sen när ska man betala sina egna födelsedagspresenter?). Sedan är det pengarna. Pappa har erbjudit sig att betala halva mammas resa, men om det är bara jag och malin som ska betala den andra halvan så blir det ändå över 900 kr per skalle plus att vi ska betala våra egna resor. Hade väl varit oki om jag hade varit heltidsarbetande men med bara csn och ytterst lite jobb (nästa termin ska jag inte ens ha csn) känns det som lite väl mycket.

Vill ju ge mamma en resa som hon vill ha, men det är så svårt att få allt gå samman. Allas olika viljor och pengabrist.

Till råga på allt borde jag dessutom ha börjat skriva på min tenta nu, men istället sitter jag fortfarande och läser i litteraturen som jag aldrig kommer någonstanns i.

SUCK!!!!!!!!!

Inga kommentarer: