torsdag 20 december 2007

en berättelse om grodan boll

Så var man tillbax i Åhus.

Var hos tandläkaren i går morse och fick utstå tortyr (borde man inte bara dra ut alla tänder på en gång och skaffa lösgaddar?). Sedan bar det hem för att sova bort hela dagen då jag skulle orka jobba natt. Stog i köket innan jag skulle köra till jobbet och tänkte att det var något jag hade glömt, kunde inte komma på vad så fick skynda mig till jobbet istället. På plats där insåg jag att det var arbetsskor jag hade glömt så jag fick gå runt med mina gympadojjor hela natten (varmt och svettigt). Visade sig att jag skulle jobba med Marie vilket var trevligt, ännu trevligare när hon sa att hon faktiskt hade blivit glad när hon hörde att det var mig hon skulle jobba med. Sånt värmer. Torrbollig som jag är sa jag dock inte att jag faktiskt också hade blivit glad när jag såg att jag skulle arbeta med henne.

Efter jobbet sov jag till tre, såg ett avsnitt av Cold Case medan jag åt frukost och nu försöker jag plugga, vilket inte går så bra som ni kanske märker... I natt ska jag jobba med en annan vikarie som är trevlig men hon har inte jobbat natt på sistone så är rädd att hon (precis som jag) är lite osäker på de nya rutinerna och medicinerna. Men det ska nog lösa sig.

Idag skulle de förresten ha julfrukost på boendet vilket innebär att de anställda för julklappar. Vi vikarier brukar också få något litet, men är osäker om jag får något i år då jag inte har jobbat så mycket och chefen är nog inte så förtjust i mig. Fick mitt lönebesked idag och såg då att jag efter mina 4 år på boendet endast får 84.85 kr i timmen där! På mitt nya jobb fick på direkten 95 kr och det är samma arbetsuppgifter och både är kommunalt (fast olika kommuner). Mina pengar kommer krisa under januari då jag bara fick ut 3 000 kr och sedan får man nog inte fullt CSN heller...

1 kommentar:

Jexxie sa...

http://spelagratis.nu/super_mario_world.html

Mario på riktigt på datorn, gratis