lördag 8 december 2007

råmanus

Var planerad utgång igår, men blev istället att stanna hemma och se på Idol-finalen. Japp, lite patetiskt men musiktävlingar är kul! Det stod mellan Marie - en inte alltid så smart blondin men med fantastisk röst, och Amanda - underbar skrovlig röst. Var otroligt jämnt i omröstningen och Marie blev vinnaren. Amanda är egentligen en bättre artist, men är ändå glad att Marie vann då det alltid har gått bättre för 2orna än för de som vinner i Idol.

Magda var förresten med igår och efter att hon åkt hem idag var det meningen att jag skulle börja plugga men det har inte gått något vidare. Först nu vid femtiden har jag börjat skriva (mindre än en halv sida) och snart ska vi äta innan jag ska iväg till Fia på födelsedagsfest. Får se till att tvinga mig själv att skriva imorgon.

Något jag är lite osäker på är om råmanuset bara ska mailas ut eller om man ska lämna ett utskrivet ex i handledarens fack? Det är lute otydliga instruktioner på lappen vi har fått om det hela. Tror att jag lämnar i L-G's fack för säkerhetsskull. Ska se hur Karin har tolkat det hela.

Nu måste jag återgå till råmanuset. Om jag inte minns fel hade jag nästan skrivit färdigt B-uppsatsen när jag lämnade in den som råmanus, varför har jag blivit så förslappad den här gången när det t.o.m. är en större text som ska skrivas?

Inga kommentarer: