fredag 28 december 2007

en magisk värld

Nu har jag suttit och slagit in julklappar istället för att plugga och plötsligt blev kolckan kvart i två på natten. Hur lyckades tiden gå så snabbt? Är rejält trött så jag har gett upp tanken på att plugga något idag (*fy på dig Lisa!*) och satsar istället på att hinna lite imorgon innan folk kommer vid två. Problemet är bara att jag skulle behöva packa och städa lite också innan de kommer.

Glömde att i mitt förra inlägg skriva om filmen jag såg på bio ikväll. Det var Disneys "Förtrollad" som börjar som en klassisk Disney-saga med små söta pratandes djur, prinsessan, prinsen och den elaka styvmodern/häxan, men sedan hamnar de plötsligt i den riktiga världen. En satir som samtidigt känns som en typisk Disney-film fast i postmodern tappning. En av de roligaste scenerna är när prinsessan ska kalla på djuren i den riktiga världen och då blir mött av kloakråttor och kackerlackor som inte ser riktigt lika mysiga ut i verkligheten som i sagan. :)

Slutet var otroligt förutsägbart, men vägen dit var både underhållande och mysig.

Inga kommentarer: