torsdag 27 december 2007

jul och stress, men ingen speciell julstress

Så var man tillbacks från julfirande i Tyskland. Fast i ärlighetensnamn kändes det inte särskiltmycket som jul utan snarare bara som en vanlig trevlig resa. Mycket mat och olika utflykter.

Hemma igen insåg jag att jag fortfarande hade julklappar kvar att köpa (vi ska fira jul med hela familjen imorgon) och att jag skulle på bio ikväll med Fia. Så därför blev det en fortsatt "göra ingenting på uppsatsen" som rått under all den tid jag borde ha varit effektiv. Hör hur folk ha panik för att de "bara" har skrivit halva och visst kan jag förstå det, men själv har jag ju inte ens skrivit en tredjedel så hur ska jag lyckas bli klar i tid? Lars Gustaf är bra som handledare och ger mig feedback via mail, men var ska jag få tiden att skriva klart när jag hela tiden bara vill/måste göra andra saker?

Imorgon är det som sagt julfirande som gäller. Ska bli kul, men kommer kännas konstigt att det inte kommer visas något Kalle Anka och tydligen ska vi inte ha någon julgröt heller... I julklappsväg har jag redan fått en el-tandborste och lite smycken, men jag håller fortfarande tummarna på att det blir en externhårddisk imorgon. Behöver verkligen det då jag hela tiden får slänga saker som jag velat spara. Själv har jag köpt lite blandade saker till de andra. Tidigare år har kostnaden för julklappinsköpen till varje person ökat för vart år, men i år hade jag inte råd med det utan fick istället hålla tillbaka lite.
Lyckades ganska bra med syskonen och deras respektive men med mamma och pappa blev det som vanligt lite dyrare. Å andra sidan är det dem jag känner att jag har mest att ge tillbacks till för allt de ha givit mig under årens lopp.

Nu ska jag försöka skriva lite till på uppsatsen. Är bara precis på början av sida sju och ska skriva mellan 25-30 sidor!

Inga kommentarer: