tisdag 28 juli 2009

Nervöst

Efter att en längre tid ha funderat på att jag vill flytta ifrån min korridor men alltid låtit bli då det skulle bli för dyrt, så har jag nu bestämt mig för att satsa på en 1a på Vildanden. Mycket av det som har fått mig att tveka tidigare, utöver den ökade hyran, är den jobbiga flyttningen. Det som då är perfekt med den här 1an är att den ligger i samma hus och på samma våning som jag nu bor i! Det blir med andra ord en relativt smidig flyttning. Dock är mina föräldrar bortresta när inflyttningen sker så det vore schysst om mina vänner ville boka in att hjälpa mig. Någon slags belöning utlovas. :)

Det är dock inte klart än att jag får den. Vid midnatt idag går den ut och just nu ligger jag 1 av 75 sökande, men det kan ju komma någon jäkel som i sista minut sätter upp sig på den och har bättre kötid än mig. Det här känns lite som när Karin väntade på att få reda på om hon skulle få sitt korridorsrum på Vildanden eller inte. Fast då satt vi tillsammans och bet på våra naglar. Nu får jag sitta här i min ensamhet och logga in på AFB var och varannan minut.

Upptäckte förresten en ny tv-serie som verkar bra. Har bara sett ett avsnitt än så länge, men det gillade jag! "Nurse Jackie" heter serien som är en bisarr komedi-drama-sjukhusserie.

Inga kommentarer: