söndag 26 juli 2009

Min aktiva helg

Varför går alltid ens lediga dagar så fort? Nu är snart min slappevecka över en jobbig 5 dagarsvecka väntar med bl.a. en delad tur på söndag. Jag har dock lyckats ta vara på mina lediga dagar på ett effektivt sätt. I torsdags efter jobbet åkte jag till Krstd där föräldrarna hämtade upp mig och vi åkte till Broby för firandet av Tjernobyllägrets 15e år. Mycket sång och dans av de ukrainska barnen, men även en del allvarliga berättelser från deras liv på Kievs bakgator.

Under fredagen var jag ute och gick i nästan en timme med Isaac och Annika, en gammal barndomskompis. Sedan åkte jag hem till Fia och spelade lite spel innan min familj hade filmkväll. På lördagen åt jag och mamma (pappa sov då han hade jobbat natt) en god frukost och begav oss sedan in till stan. Handlade bl.a. ett par Jeans på rea. Ordinariepris var 399kr, men nu var det halva reapriset och därmed bara 125kr. Vid halv tre mötte jag sedan upp med Joel som var på kibbutz i Israel samtidigt som mig. Vi drack en varsin öl och snackade kibbutzliv innan jag tog bussen till Arkelstorp en timme senare. Där hämtade Lasse upp mig, Karin och Pontus samt två andra killar. Det visade sig att lasses föräldrar har en stor gård ute på landet och när ytterligare en tjej hade anslutit sig så började vi grilla och festa. Vi sov över hos Lasse och imorse fick jag och Karin skjuts av den ena killen till hässleholm där Karin tog tåget till malmö och jag tåg till Hbg för att möta upp Carro för en fika. det var meningen att en annan tjej skulle ha mött upp oss också där, men hon ställde in. Vi hade dock trevligt och pratade resor samt skräckfilmer.

Nu har det hunnit bli söndagskväll och jag ska nog bara slappa innan det krävs ny energi till den kommande arbetsveckan.

Inga kommentarer: