måndag 6 juli 2009

längtar till bättre tider

Hade elavbrott på jobbet idag under stora delar av dagen. Jobbigt då vi använder el till de flesta hjälpmedel. När jag sedan tillslut slutade jobbet kom jag ut till bilen och såg att jag fått parkeringsböter! Det här trots att jag faktiskt köpt en dyr parkeringbiljett för 100kr (gäller hela veckan), men som jag råkat glömma lägga upp synligt i fönstret. Hade det varit en kommunalparkering så hade det inte varit några problem, men nu är det ett jäkla privat företag som inte har ett uns vänlighet i sig utan bara vill tjäna pengar. Ska ge det ett försök att prata med dem imorgon, men har inte särskilt höga förhoppningar.

Imorgon ska jag jobba kväll igen och vet inte vart jag ska få energin ifrån. Har jobbat hela helgen plus idag så orken ligger inte precis på topp. Sedan är jag dock ledig en dag så det ska bli skönt.
Längtar till fredag då jag ska hämta isaac från hundpensionatet och sedan hämta mamma och pappa efter deras resa i Skottland.

Inga kommentarer: