tisdag 21 juli 2009

Ikea

Var på Ikea idag och då jag hade stram budget blev det inga större köp, men köpte ett badrumsskåp som var rejält nersatt i pris till enbart 39kr. När jag väl släpat hem det upptäckte jag dock att jag hade varit lite väl optimistisk om min minimala toa. Finns inte en chans att skåpet får plats där så nu måste jag försöka hitta något annat ställe i mitt redan överfulla rum att ställa den.

Pratade med två kibbutzvänner idag på Facebook. Den ena en kille från Holland som jag egentligen inte var sån nära vän med, men som är lätt att prata med över nätet. Den andra är Joel som också kommer från Kristianstad. Han kom hem från Israel för en månad sedan men det har inte blivit av att vi har träffats något. Nu bestämde vi oss dock för att ta en fika på lördag innan Lasses fest. Ska bli kul att träffa honom igen och få höra om allt jag missat på kibbutzen.

Efter att ha haft två dagars ledigt så är det nu tid att jobba två dagar. Känner inte någon större ångest då det bara är två dagar och sedan är jag ledig tre dagar till. :)
Fick dessutom meddelande från jobbet idag om att min semesteransökan den 29e juli har gått igenom så nu har jag ingen mer djävulskvecka på 6 arbetsdagar kvar.

Har tänkt en hel del på att jag ska börja skolan igen till hösten. Ser faktiskt riktigt mycket fram emot det. Har ju haft en lång paus så nu känns det bra att komma tillbaka till föreläsningarna.

Inga kommentarer: