söndag 12 juli 2009

Många bollar

En massa planer inför framtiden. Helt plötsligt sitter jag med tusen bollar inför framtiden och ingenting behöver jag egentligen bry mig om just nu då det gäller en framtid mellan 1år och flera år bort. Fast kul är det att kolla upp lite saker ändå.

Kollade bl.a. vad det kostar att hyra husvagn resp husbil i en vecka. I Åhus gav dem oss ett pris på 3000kr och vad jag har kunnat hitta på internet så är det ungefär vad de flesta tar. Är ett helt okej pris om man är minst 5 personer att dela på det, men bäst hade så klart varit om man kände någon som man kunde låna av för en billigare slant.

Sedan kollar jag på olika hundraser. Jag kommer tidigast om 2 år kunna skaffa en egen hund (då jag vill vara klar med min utb, ha en fast lägenhet och en fast inkomst), men det är ändå kul att titta på olika raser som jag skulle kunna tänka mig. Problemet är att jag nog inte är den som skulle orka att lägga ner mycket tid på bruksträning och att stimulera hunden på det sättet, men alla hundar som räknas som rena sällskapshundar är så små och jag vill åtminstone ha en mellanstor hund.

Sedan funderar jag lite på hur jag skulle vilja bo i framtiden. Återigen något som inte är aktuellt förrän jag har studerat klart.

Såg "Bruno" igår på bio. Var helt klockren!

Inga kommentarer: