tisdag 10 april 2007

Teorier hitan och ditan

Sitter i soffan med den bärbara i knät och studieböckerna spridda omkring mig. På TV:n visas en av mina tidigare favoritserier som jag idag mest gillar av nostalgi och att det är debutrollen för en av mina favoritskådisar.

Tentan känns omöjlig att få gjord då jag sitter och gnager på ett och samma ställe. Kan verkligen inte bestämma mig. Tror att det blir till att skriva om Marxismen (ideologikritiken) och Queerteorin, men vi har knappt pratat om någon av dem på föreläsningarna och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna använda till en hel fråga på tentan. :(

Har pratat med jobbet om att jag kanske kan få ledigt på torsdag när jag skulle ha jobbat och dessutom visade sig att nämndmötet inte var på onsdag så jag är ledig då med. Måste dock ta mig till Åhus imorgon så att jag får tillgång till en skrivare.

Nä, nu måste jag återgå till skriva ner de viktigaste punkterna från Fanny Ambjörnssons bok Vad är Queer? Om jag klarar den här tentan är det mycket tack vare den boken.

1 kommentar:

Jexxie sa...

vilken tv-serie?