onsdag 4 april 2007

JFK och Kålsoppa

Sitter i mitt korridorrum och upptäckte att jag kan se mina .avi-filmer (som tydligen är DivX) på tv.n med min nya dvd-spelare! Helt underbart! Sitter nu därför och ser på en av de mest absurda filmer jag någonsin skådat som ändå är otroligt rörande och värmande. Filmen jag pratar om är Unconditional Love (Vem sköt Victor Fox?) med bl.a. Kathy Bates och Rupert Everett.

Måste se till att komma igång med pluggandet. Ska blir klar med sammanfattningen av mitt kapitel i Modern filmteori och sedan måste jag läsa mer av det som behövs till den egna uppgiften.

Ni kanske vill veta lite mer om mitt korridorrum och livet här. Rummet är jättefint och de som jag delar korridoren med verkar vara jättetrevliga. De är alla väldigt sociala och börjar prata med mig så fort jag visar mig. Fick dessutom reda på igår att de håller på att planera en liten fest då vi är två stycken nya som flyttat in. Det enda negativa jag kan komma på just nu (förutom att städningen inte är på topp) är att man har tillgång till lite lite plats i det gemensamma köket. Fast det är nog jag som har tagit med mig lite för mycket saker. Kastruller och sånt har vi egentligen gemensamt men jag har ändra tagit med mig det hit.

Karin och Jessica var här igår och vi såg på JFK av Oliver Stones. Fick några fina inflyttnings/födelsedagspresenter också. Helt perfekta! Lyckades dessutom bli lite lagom rund under fötterna men ser framemot den 13e april när jag och Magda ska ut och svira rejält.

Ok, nu måste jag sätta igång med att plugga. Ska bara dricka en kopp kaffe till. Kanske duscha också och sedan måste jag leta upp ett recept på kålsoppa om inte Karin kommer ihåg att hon skulle skicka ett till mig.

Inga kommentarer: