fredag 6 april 2007

En rejäl kväll

igår var det en rejäl utekväll med ssu:arna plus en massa andra trevliga människor. Oj, hjälp! Kom nyss ihåg att jag använde mitt betalkort väldigt flitigt igår... Måste in och titta hur mycket jag gjorde av med. Gud, jag minns att jag t.o.m. bjöd bort en drink och shot. Fan, varför blir man så generös när man har druckit?

Kvällen var åtminstone väldigt kul och vi var bl.a. nära att elda upp tivoliscenen då någon fick den strålande idéen att tända på engångsgrillarna på den torra träscenen utan att först ta ur dem från papplådan eller sätta dem på de medkommande metallställningarna. Slutade med att vi fick sparka bort den ena från scenen och hälla cola där det börjat glöda... Den andra lyckades vi flytta på ett lite bättre sätt.

Som sagt var vi en hel del där och jag fick genast upp ögonen för en trevlig person som jag sen tillbringade resten av kvällen med (vi pratade och så, inget annat! *tyvärr*) Patetisk som jag är vågade jag dock (stupfull) säga till den här personen att den var skitsnygg precis innan vi skulle skiljas åt. Känns lite pinsamt så här i efterhand men va fan. Det är ju en komplimang och jag var ju dessutom fullare än fullast.

Spenderade sedan nästan en timme på att få i mig en pasta från Pasta-Kungen innan det var dags att åka hem med den tidiga nattbussen (01.20). Mamma kom och hämtade mig från busshållplatsen och jag försökte spela så nykter som möjligt. Inte världens enklaste då hon efter ett tag kommenterade att jag stank starksprit (som jag faktiskt inte hade druckit, vad jag kan minnas...) Hemma fick jag blåsa inför pappa för att se om han visste vad det var jag stank, men han sa bara att det var sött. Det hela kändes ganska absurt...

Sedan stupade jag i säng och i morse när jag gick upp var jag minst lika full som när jag gick och lade mig. Börjar dock ta mig upp på topp igen.

1 kommentar:

Jexxie sa...

vilken pocketbok?