torsdag 26 april 2007

Mycket att stå i

Jag skrev för ett tag sedan om hur det är lite läskigt att när Liemannen har fått en tid bokad på ett ställe så passar han på att utföra lite extra arbete så att han inte behöver komma tillbaka inom en snar framtid.

Fick idag reda på att runt samma tid som Theia dog "censur". Det är läskigt hur det kan gå en lång tid utan att något händer och sen dör flera stycken på en och samma gång men ändå oberoende av varandra...

Annars har det inte hänt så mycket. Är i Åhus nu i en vecka för att jobba och det känns ensamt utan Theia. Jag bara väntar på hur hon ska komma och kraffsa på dörren till datarummet då hon inte vill bli utestängd.

Har börjar läsa lite i litteraturen till uppsatsen men inget egentligen till just mitt ämne utan bara om Genusteorin då jag inte känner mig tillräkligt säker på den (jag kan principerna men inte detaljerna). Måste komma igång med att skriva en problemformulering också. Den ska ju vara inlämnad nästa vecka. Tror att jag ska ta år 2005 som mitt utgångsår. Var inne på IMDb och tittade och under ett par veckor i januari det året, var det bara en enda film som var gjord av en kvinnlig regissör och den filmen var en kärlekskomedi! Tecken på hur min tes kommer fungera. :)

1 kommentar:

Jexxie sa...

Min nyckel är inlämnad nu....