söndag 8 april 2007

Post-påsk

Tillbaks i Lund igen efter att ha spenderat påsken hos föräldrarna och på jobbet. Tänkte som vanligt positivt när jag packade med mig saker och tog därför med mig två skolböcker som jag tänkte att jag skulle hinna läsa i. Naturligtvis blev det dock inte så och nu har jag riktig ångest. Det känns som att jag har någorlunda koll på den gemensamma uppgiften, men till den individuella har jag bara någorlunda koll på Queer-teorin och ingen aning om vilken annan teori jag ska skriva om då jag inte har läst om någon annan! Fan, jag tycker ju verkligen att det här är intressant och jag tycker att vi har haft en underbart duktig lärare i kursen, men som vanligt har jag inte läst alls så mycket som jag borde ha gjort!

Kom till Lund ganska sent då jag först har jobbat idag och sedan ätit middag med familjen. Min syster tyckte dessutom att vi skulle se på film så det blev till att se Prestige i mitt korridorrum innan jag nu sitter här trött och ångestfylld. Filmen var ok med lite svängar och tänka efter själv-moment. Dock kändes den ganska trög i vissa stunder och jag avskyr Scarlett Johanson.

Borde gå och lägga mig nu då Karin och Jessica kommer tidigt imorgon så att vi kan hålla på med den gemensamma uppgiften hela dagen. Orkar dock inte att gå lägga mig. Har satt igång ett gammalt VHS-band med inspelad musik från år 2000-01. Ganska kul att se vad för musik jag gillade då. Jag saknar verkligen den tid då det fanns riktiga musikkanaler som spelade de senaste och populäraste musikvideos och inte som idag då MTV har massa dålig "hemma hos"-program och ZTV spelar konstig musik som ingen vanlig svensson lyssnar på. Inte för att jag då längre kan se ZTV. Precis som att jag inte heller kan se mina gamla favoriter VH1 och tyska Viva (om den kanalen fortfarande finns...). Även kommersiell radio känns som skit som bara spelar samma sånger om och om igen medan de ignorerar andra som de i vanliga fall skulle ha spelat (typ Aguileras och Avril Lavignes senaste). Usch, nu blev jag irriterad

Inga kommentarer: