onsdag 2 september 2009

Tjuvlyssnat

Hittade boken Tjuvlyssnat som jag köpte för ett tag sedan. Så mycket roliga och knäppa saker folk säger. Några exempel:

SJ-nu bäst på trafik(ing)
Tåget mellan Hässleholm och Kristianstad

Konduktör (i högtalarna): Så mina damer, herrar, pojkar och flickor! Då vill jag hälsa er hjärtligt välkomna till Kristianstad. Som jag meddelade innan, är förbindelsen till Blekinge bruten. Ni var åtta på det här tåget som skulle vidare till Blekinge. Så om ni vill hitta på något tillsammans, föreslår jag att ni möts upp utanför vagn 15 och snackar ihop er. (Liten paus.) Jag vill ju inte uppmana er till något. Men vill ni hitta på något så kan ni ses utanför vagn 15.

Ingen bryr sig om Bond i Norrland
Apoteket, Luleå
(kvinna ca 45 tar nummerlapp med nummer 007 och lämnar den när det är hennes tur till receptarien.)
Kvinna (skämtsamt): My name is Bond. James Bond.
Receptarie (ilsket): Jag behöver inte veta ditt namn!

Perfekt nu kan man stretcha lite innan man häller i sig spriten
Systembolaget, Sthlm
Äldre välklädd turist: May I pay with credit card please?
Expediten: Yes, but I most see your leg!
Mannen: Excuse me??
Expediten: Put your leg here! (Pekar på disken.)

Den rätta sommarkänslan
Skövde
(Tjej går barfota på grusvägen med skorna i handen)
Äldre dam (pekar på tjejen och utbrister högt): Åh, vad skönt det där ser ut!
Tjej: Jag är gravt bakfull, har blödande skavsår och går på en grusväg.
Äldre dam: Men ändå! Så somrigt!

En för varje pojkvän
Gbg
Tjej 25+: Hejsan, kan jag få ett kort där det står: Du är min enda, det finns ingen annan?
Kassörskan: Ja visst, hur många?


Inga kommentarer: