tisdag 8 september 2009

Yoga? Nej tack!

Idag var min första lediga dag från plugget (utöver helgen som var fullbokad) och den har jag spenderat med att jobba mellan 8-13 och sedan pluggar i 1,5h innan jag provade på ett pass av yoga. Vet inte riktigt vart jag fick idén om att yoga skulle vara en grej för mig. antar att jag hade bild av att det skulle vara något där man mest satt och mediterade och övade på att andas på rätt sätt. Det började bra med just avslappning, men sedan skulle vi helt plötsligt stå på ryggen/axlarna (hur fan kunde alla där inne lyckas?) och massa andra knepiga saker som kräver att man är smidigare än spindelmannen och har rejäla muskler. Eller det är kanske inte så farligt om man väger 50kg, men med min kroppshydda var det helt omöjligt. Så nej tack, ingen mer yoga för mig.

Efter träningen gick jag hem och höll på att stupa av att jag hela dagen har haft så enormt ont i min högra fot. Kollade igenom min gympadojja och såg då att allt det mjuka var borta och att jag istället hade foten rakt på den stenhårda gummisulan. Verkligen dålig kvalla på de skorna. Det var även flera sprickor i tyget på sidorna som var anledningen till att jag alltid blir blöt bara det duggregnar. 1 år gamla pumaskor, borde de inte klara mer? Valde att slänga skorna och ha på mina träningsskor från nike som har hållit sedan högstadiet.

Nu sitter jag i min lägenhet och känner mig så lagom handikappade. Har ont i foten och är enormt trött. Borde se till att få ordning på min frys och tv, men har ingen energi. Borde även göra den pastasallad som jag behöver ha med mig imorgon till skolan då vi har heldag och sedan ska gå bio med klassen.

Pratade en del med Gbg:s Oscar (Han jag lärde känna på smålandsnation när vi skulle hjälpa varandra att ragga) som bor i Hamburg numera. Han ville att jag skulle komma och hälsa på. Blev faktiskt riktigt frestad. Ska kolla upp olika alternativ. Jag skulle få bo hos honom så det är bara resan och fickpengar samt tid som jag behöver.

Inga kommentarer: