söndag 27 september 2009

söndag

11 dagar avklarade med bara flytande dryck(eller nästan bara då jag får erkänna att jag har fuskat två gånger. Den ena gången tog jag en viktväktarsoppa istället och den andra gången hade jag ingen möjlighet till att äta mitt pulver så då blev det två äpplen). Det går ganska bra, men det känns som att jag lättare blir trött och speciellt på kvällarna har jag svårt att hålla mig vaken.

Idag ska jag hem till päronen och fira pappas födelsedag. Hans mamma kommer också dit vilket känns lite spänt. Har inte träffat henne så mycket och jag blir så stel och vet inte hur jag ska bete mig. Konstigt med tanke på hur avslappnad jag kan vara med alla pensionärer på äldreboendet som jag jobbar på. När det kommer till mina egna äldre släktingar blir jag dock åter som ett litet barn som vill springa och gömma mig bakom någon annan. Aja, jag får helt enkelt se till att ta mig i kragen och hoppas att det ska gå bra. Vi kommer trots allt vara hela familjen samlad och då finns det gott om människor som trivs med att ta plats.

Inga kommentarer: