tisdag 22 september 2009

Fullt upp hela dagen

Idag har det varit fullt upp. Började dagen med att städa undan det värsta i lägenheten då jag skulle få besök senare (och ändå såg det hemskt ut när besöket väl kom). Vid halv tolv cyklade jag sedan iväg till gamla kirurgen där jag fick hjälp till att förbättra min studieteknik, något som verkligen behövdes. Fick en del goda råd som jag bara ska se till att följa också.

Hemma igen kom Karin och vi satte igång med att ringa runt till olika myndigheter. (vi har en upg till imorgon om att gräva så mkt vi kan om en riksdagspolitiker). Var intressant hur vissa kunde vara jättehjälpsamma medan andra envist sa att det inte var offentliga uppgifter trots att vi visste att det var det. Med lite envist arbete lyckades vi dock tillslut få fram det mesta som vi var ute efter. Finns fortfarande en del frågetecken, men vi får försöka ställa diskreta frågor om det när vi ska göra intervjun med riksdagsmannen.

Nu under kvällen har jag skrivit klart en annan uppgift vi också hade till imorgon, men jag har även hunnit roa mig lite. Är något djävulskt beroende av att sköta min farm på facebook (jäkla mamma som ska dra in mig i det när jag så länge har försökt låta bli). Har även sett på nya avsnitt av House M.D och How I met your mother (avsnitt som visades i USA igår). Så skönt att tv-säsongen har kommit igång igen. Har varit lite trist under sommaren när alla hade paus.

Inga kommentarer: