onsdag 16 september 2009

Första dagen av mitt nya liv

Idag började då äntligen första dagen på mitt nya liv. Började dagen med att lite stressigt ställa mig på vågen (en vikt som jag kommer ange som 0 här på bloggen och som jag sedan kommer att räkna ner ifrån) innan jag hällde i mig den första pulverdrycken som jag shakat med vatten.

Snart tid för nästa portion och redan här möts jag av första problemet. En kille i klassen undrade om han inte kunde vara med och äta när jag och Karin ska. Naturligtvis får han det, men då kommer han se min dietshake och jag kommer känna mig tvungen att förklara. Jag vill dock inte behöva berätta om operationen för alla (lite motsägelsefullt i och med den här bloggen) så det får bli att säga att det bara är en vanlig bantning.

Jag är förresten lite fundersam på om dessa tre veckor av dietdrycker även innebär att jag inte får äta någon frukt. Det är i och för sig socker i frukten, men det är ju ändå nyttigt. Får nog ringa och höra med dietisten. Kommer nog bli galen om jag inte får sätta tänderna i någonting förutom drycker.

För att påbörja min nerräkning:

16 sep, Vikt: 0 kg

Inga kommentarer: