torsdag 17 september 2009

Negativ info

Oj vad jobbigt. Håller på med flytet och tycker då att det är ganska gott att variera pulverdryckerna med naturdiets smoothies (som också ska funka som måltidsersättning). När jag googlade på det upptäckte jag dock att kostdoktorn.se skrivit om vilken bluff det är (www.kostdoktorn.se/naturdiet-bluffen) då två tredjedelar av energin är rent socker! Kollade upp hur det var med de andra kända märkenas färdiga drycker och såg att det var samma där. :(

Hur ska jag nu överleva flytet? Fick dessutom svar från min läkare ang om jag får äta frukt under dessa tre veckor av flytande dryck. Det kändes väldigt upplyftande när jag läste att om jag verkligen behövde så kunde jag ta en gurkskiva...

Annars har dag 1 och 2 gått ganska bra. Lite kurrande mage och trötthet, men just att jag är så slö kan även bero på att jag har fått en mindre förkylning.

1 kommentar:

j sa...

ja men en gurkbit klarar man sig fint. hahah! Du kommer vara en riktig överlevare efter dessa veckorna, lisa!