torsdag 17 september 2009

Grävande reporter

Idag hade vi en gästföreläsning av Britt-Marie Citron, en grävande journalist som bl.a. vunnit stora journalistpriset för sitt avslöjande om korrupta politiker i Motala. Var en väldigt intressant (om än lite väl lång) föreläsning med många bra tips inför ens eget grävande. Kanske kan man få användning av en del redan till den upg som vi håller på med nu. Vi ska nämligen gräva fram allt vi kan hitta om en riksdagspolitiker och även intervjua denna. Kul, men krävande! Måste försöka ta mig tid imorgon till att undersöka internets olika källor om mitt och Karins offer. :)

Journalistutbildningen är verkligen jättekul men den kräver enormt mycket tid och jag är lite orolig för om jag verkligen kommer kunna jobba extra som jag har planerat. Behöver dock pengarna så på något sätt får jag se till att få det att gå ihop.

Inga kommentarer: