måndag 31 augusti 2009

Första skoldagen

Idag var det upprop för journalistutbildningen. Lite läskigt men kändes bra att ha pontus och karin vid min sida. De lärare som var där verkade dessutom väldigt trevliga och roliga så jag hoppas att det här ska gå bra. Det blev dock en hård start då vi direkt efter uppropet fick en snabbföreläsning och sedan en uppgift som skulle göras. Vi delades in i tre grupper och naturligtvis hamnade jag i den gruppen som måste ha gjort uppgiften till 10.00 imorgon. :( Fast egentligen är jag nog glad över det då det är skönt att få den gjord istället för att ha den släpande. Även Karin hamnade i den gruppen så jag har dessutom gott sällskap. Uppgiften i sig bestod av att intervjua och låta sig bli intervjuad i 30 minuter. Sedan ska vi skriva ett porträtt med en röd tråd som sedan alla ska få ta del av. Lite ångest... Killen som intervjuade mig var dock jättetrevlig och det gick bra. Tjejen som jag sedan skulle intervjua var även hon trevlig, men inte så pratsam så det var lite jobbigare att fylla ut tiden. (Vi var tvungna att sitta och intervjua i exakt 30min).

Nu när jag skriver ihop mitt portätt så tycker jag dock att jag har lyckats hitta en ganska bra röd tråd att följa, men jag är inte så nöjd med språket. Haha, insåg nu att jag ju faktiskt sitter här och gör den andra uppgiften vilket gick ut på att reflektera över intervjun och sättet att skriva porträttet på. :)

Inga kommentarer: