tisdag 2 oktober 2007

havets vågor

Fick ett chockbesked idag som fick mig att tappa gnistan fullständigt. Allt känns så omöjligt och onödigt. Varför kan man inte vara buddist och tro på återfödesel till jorden. Skulle gärna födas om till någon helt annan. Det kunde inte direkt bli till någon mycket värre än mig. Det påminner om vad jag brukade tänka när jag var ung och deppig, jag tänkte alltid att jag måste ha varit en riktigt ond människa i mitt förra liv för att fått återfödas på det här sättet. Kanske var jag Hitler?

NEJ! Bort med dessa deppiga tankar och ta tag i ditt liv människa! Ingen annan kommer göra det åt dig och du vet inte inte om du återföds så ta vara på det lilla du har och gör det till något bättre. Ta en dag i taget och njut för varje minimala framsteg som du kan tänkas ta. KÄMPA EMOT istället för att låta alla onda krafter ta över. Du kan bli något bra och DU SKA LYCKAS!

2 kommentarer:

Anna sa...

tveklöst vet jag att du kommer lyckas, lisa.

Jexxie sa...

vad var det för chockbesked? klart du kommer lyckas. om inte du så ingen annan. cheer up even if it's hard!