torsdag 25 oktober 2007

en lång dag

idag är en dag då allt händer. igår var vi ute vilket resulterade i att isabell fick sova över hos mig medan karin fick bryta sig in hos pontus och skrämma livet ur honom. imorse (lite innan ett) skulle sedan jessica (som inte varit med oss ut) köra oss till skolan. när vi skulle köra in på parkeringen hamnade vi i en lite knepig situation med oss och två andra bilar inblandade. Vi plus den ena bilen gjorde det man då brukar göra, dvs stanna och kolla hur man ska lösa situationen, den tredje bilen valde dock att stanna och sedan fortsätta med att backa rakt in jessicas bil. När vi och han parkerat bilarna för att undersöka skador visade det sig att det var en patriarkal skitgubbe som hade kört bilen och han började nu skälla ut Jessica att hon hade kört på honom! Efter flera minuters anklagande lyckades vi splittra på oss som ovänner så att vi, väldigt upprörda, kunde gå till vår lektion.

lektionen var intressant och ann-kristin är verkligen en toppen lärare. efteråt åkte jag, jessica och karin till nova och köpte lite blandade grejer. Sedan hade vi en timme för oss själva innan vi skulle iväg till gympan. Johanna kom då inom mig och vi drack kaffe och snackade lite skit. Gympan som sedan ägde rum var väldigt kul, men ack så trött jag nu är. När vi skulle lämna parkeringen var dessutom alla bilrutor helt igenimmade och vi satt upptagna i ett samtal så att vi missade att det var en bil bakom oss som jessica råkade backa på. som tur var blev det dock inga skador så vi kunde bege oss hemmåt.

väl hemma pratade jag med pappa och kom överrens att vi skulle hämta min tv på söndagen innan vi ska till håkan och linda. jag hade nu tänkt se på lite olika serier men kom fram till att jag hade sett allt jag hade på datorn. funderar på om jag ska orka se en film, men är verkligen enormt trött. borde dock hålla mig vaken länge då jag ska jobba natt imorgon och därmed behöver kunna sova länge imorgon bitti.

Inga kommentarer: